המרכז האסטרונומי

מפת מסלולי אסטרואידים

אסטרואידים, האם הם מסוכנים לכדור הארץ?
חלקם הגדול קטנים מאוד ופוגעים בכדור הארץ מדי יום אבל הם לא עוברים את מחסום האטמוספרה ומספקים לנו מראות יפים בשמיים.
 
בתמונה רואים מסלולים של יותר מ 1000 אסטרואידים גדולים מ 140 מטרים. בכאלה גדלים הם יכולים בהחלט להגיע לקרקע ולגרום אסונות. לשמחתנו אף אחד מהם לא אמור לפגוע בנו ב 100 שנים הקרובות אבל, חשוב לזכור שיש המון מהם שלא התגלו ומסלוליהם לא מופו. מה עוד שאותם 1000 אסטרואידים ממופים יעברו במרחק של 7.5 מיליון קילומטר מכדור הארץ.
למה רק 100 שנים? מכיוון שהמסלולים נהיים קשים לחישוב אחרי תקופת זמן כזו.
 
האנושות שמה לעצמה למצוא ולתעד כמה שיותר אסטרואידים כאלה כדי לדעת האם יש אפשרות לפגיעה ואכן המיפוי היום מתקדם מתמיד. בנוסף, התבצע ניסוי מוצלח של הטיית מסלולו של אסטרואיד ואת השיטה הזו כנראה ישכללו על מנת "שביום פקודה" נוכל לנסות ולהתמודד עם הבעיה.

עולם המים

כשמסתכלים על מפת כדור הארץ, אפשר לראות בקלות שאת רוב שטחו מכסים ימים ואוקיינוסים. וזה באמת נכון- מים מכסים 70% מפני השטח של כדור הארץ.

לקרוא ספר בחלל

אם ממש בא לכם להיות לבד, נגיד, כי אתם רוצים לקרוא ספר… המקום הכי בודד, והכי מרוחק מבני אדם שיש הוא ללא ספק החלל החיצון.

נחיתה פרטית ראשונה בהיסטוריה (חצי) מוצלחת על הירח

בפריצת דרך חסרת תקדים, חברת Intuitive Machines הפכה לראשונה להנחית גשושית פרטית על הירח. עם תקלות והצלחות, "נחת-הירח אודיסוס" נועדה לפתוח עידן חדש של חקר החלל. מה השלכות המשימה המהפכנית הזו על עתיד תעשיית החלל וחיינו על כדור הארץ?

יד קוסמית מרחפת בחלל

היקום שוב מפתיע אותנו עם תופעות מסתוריות מדהימות. בואו נלך רגע לאחור ל-1895.וילהלם רנטגן הגיע לתגלית פורצת דרך: קרני רנטגן. הוא ביצע ניסוי שאפשר להראות

חורים שחורים – חלק ב

חורים שחורים – חלק ב חורים שחורים סופר מסיביים בפרק הקודם דיברנו על חורים שחורים כוכביים. חורים שחורים אלה הם המצב הסופי של תהליך החיים

שאלות? אנחנו כאן לכל צורך

ניתן גם להשאיר הודעה בטופס יצירת קשר: